Rice and Curry


Som Dr. Bombay skulle ha sjungt, Rice and curry, curry curry curry.

Ja när moder min är och bygger klossar (de kallar även det mahjong) så får man klara sig själv i matväg. Men här sparas det ingen mat i kylskåpet här inte. Ut och jaga blir det då. Skjuta en hare eller en gris?

Nej här behöver man inte svälta ihjäl. Bor ju ovanför en galleria där det finns KFC, Sushi, vietnameisk, donken, kinesisk x 2, gatustånd osv. Dessutom finns det nog ytterligare tjugotals restauranger inom 1 kms radie.

Det kan ju jämföras med Kebab och Pizza jag hade 5 min hemifrån i Stockholm.

I-landsproblemet här blir det ju att mina kantonesiska läskunskaper begränsar ju mig till vissa restauranger. Första gången morsan inte var hemma blev jag "tvungen" att äta KFC. Då blev det ett lätt pick-plockande med "Meny C+nr.4+dricka". Ska jag beställa kantonesiskt så blir det inte lika lätt.

Tur då att det finns en snabbrestaurang här som har engelsk text after all. Problemet är bara att kassörerna inte förstår engelska ändå utan ber en att peka...

Nåja det blev till slut en Curry brisket med potatis och ris. Vet inte vad det svenska namnet är direkt på "brisket" men ska jag citera Kevin matvraket så "är det den bästa delen av en kossa".

Word!


Ser väldigt billigt och enkelt ut vid första anblick.


Tada! Ser genast bättre ut, men jag lovar, smakar gudomligt bättre än vad det ser ut!


Kommentarer
Postat av: Kevin

Oxbringa heter d:)

2011-05-16 @ 22:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0