Hacken Lee, like Bruce lee, a legend.


Jahapp, då tog man ytterligare en oskuld då. Konsert-oskulden i Hong Kong som ska vara något speciellt. Lite familjärt på sätt och vis beroende på vilken artist man går på. Jag gick med mamma idag och då kanske man inte förväntar sig någon Pop-drottining eller Kung.

Men som tur var är jag född vid rätt årtioende så dagens artist hamnar väl där mittemellan, att unga vid min ålder eller gamla som i mammas ålder kan gilla låtarna.

Hacken Lee är en av Hong Kongs mest kända artister och också varit med sedan 80-talet. Mestadels av låtarna är ballader med mycket bra texter. Han brukar blanda mer gammaldags sound än att hålla på som dagens unga med autotunes och låtar som är remixade till max.

Var väldig nöjd med Konserten iaf även om den kanske kunde blivit ännu bättre. Tex så kom inga kända gäster idag. Otur nog när det var just idag och han hade hela veckan ut.

Låtar som verkligen berörde och fick en att tänka mycket. Speciellt den delen där han berättade om sina olika delar av livet och hur han nu hamnat i pappa-rollen (2 söner nu). Visade privata familjbilder och fick mig att sakna Sandra och älskling väldigt mycket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0